Los bericht bekijken
Oud 24 februari 2007, 18:29   #1
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard Orval ingehouden als straf voor separatisme?

In de forumsessie met Cedric Vloemans (Unie) noemt de genaamde Joost als één van de nadelen van Vlaamse onafhankelijkheid:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt Bekijk bericht
- Geen Chimay meer voor de Vlaamse dorstige kelen
Kijk, is dat nu toeval of niet? Ik bedoel, dat Joost het over het inhouden van Chimay heeft als straf voor de Vlaamse separatistische neigingen?

Want mijn onderzoek wijst uit dat ondertussen wel degelijk zo'n strafboycot bezig is, maar niet met Chimay. Tot nu toe kocht ik mijn bak Orval in mijn plaatselijke Colruyt-filiaal. Twee weken geleden waren er plots geen Orval-bakken meer, en kon je enkel nog losse flesjes krijgen. U kan zich mijn paniek voorstellen. Volgens de Colruyt-manager zouden de paters van Orval de vraag niet meer kunnen volgen, en konden ze dus niet genoeg meer leveren aan Colruyt!

Vermits mijn cultureel erfgoed, vast én vloeibaar, me zeer nauw aan het hart ligt heb ik het daar niet bij gelaten en ben ik op onderzoek gegaan. Zo stootte ik op geruchten in kringen van Belgicisten en PS-ers, dat er een geheim plan zou bestaan om de Vlamingen op de knieën te krijgen door geen Orval meer te leveren boven de taalgrens. De strafboycot zou duren tot Yves Leterme in het Vlaams parlement zou verklaren dat hij de onafhankelijke Vlaamse staat voorgoed afblaast en de transfers optrekt van 15 tot 30 miljard euro.

Beangstigend! Ze deinzen echt voor niets terug...

Kijk, ik weet wanneer de tegenstander gewonnen heeft. Ik stel voor om op de voorwaarden in te gaan, zodat de Walen ons terug onze portie Orval willen leveren.

Laatst gewijzigd door baarle : 24 februari 2007 om 18:34.
baarle is offline   Met citaat antwoorden