Los bericht bekijken
Oud 25 februari 2007, 10:28   #19
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
En naar de dure consultants die door de dure NGOs worden geraadpleegd.

Eigenlijk zijn al die NGOs een schaamlap voor een totaal gebrek aan moed en durf om de oorzaken van de rampzalige situatie in Afrika aan te pakken.

Zolang die NGOs gesubsidieerd worden, spreken ze eigenlijk hun broodheren naar de mond. Die broodheren vinden het fantastisch om de NGOs wat kritiek te laten leveren, want zo wekken ze de indruk dat er verschillende "visies" en "kampen" zijn, en dat NGOs echt wel onafhankelijk zijn.

Allemaal naar de goelag, als het van mij afhangt.
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
En naar de dure consultants die door de dure NGOs worden geraadpleegd.

Eigenlijk zijn al die NGOs een schaamlap voor een totaal gebrek aan moed en durf om de oorzaken van de rampzalige situatie in Afrika aan te pakken.

Zolang die NGOs gesubsidieerd worden, spreken ze eigenlijk hun broodheren naar de mond. Die broodheren vinden het fantastisch om de NGOs wat kritiek te laten leveren, want zo wekken ze de indruk dat er verschillende "visies" en "kampen" zijn, en dat NGOs echt wel onafhankelijk zijn.

Allemaal naar de goelag, als het van mij afhangt.

Ga terug naar Rusland, rooie!

Als oud-para en oud-zeeman, heb ik regelmatig Zaire bezocht.

Ik heb er in Catanga de blanken gaan halen en moet eerlijk zeggen, dat ik mij nu nog schaam. Niet voor wat wij daar toen zijn gaan doen, maar voor het soort mensen dat wij zijn gaan helpen en voor de ellende waarin de allochtone bevolking daar leefd.

Als ik hier een varken of een hond in een dergelijk kot laat zitten, krijg ik zonder problemen 10 jaar opsluiting. Maar ginder mogen de mensen alblij zijn dat ze van de Belgen in dergelijke koten mogen wonen.

Als ik er een paar jaar later terug langs ging, woonde de Belgen die wij daar hadden helpen gaan lopen, er terug en waar zij opnieuw bezig de allochtone bevolking uit te buiten.

Toen ik als zeeman in de congolese havens kwam, was het al niet veel beter. Wij waren bezig met een volle lading fruit, vis en andere etenswaren in te laden(30.000ton) terwijl de allochtone bevolking 2 schepen verder stond aan te schuiven bij de voedselbedeling van Unicef.(1000ton)
Onze lading werd door een zwaar bewapende belgische veiligheidsfirma beschermd.

En bijna wekelijks vertrekt daar een schip met minstens 30.000ton voedsel naar Europa. Voedsel dat door mn's word opgeëist, omdat de boeren op hun plantages werken en de opbrengsten van deze plantages dus eigendom zijn van deze MN's.

De NGO's die daar werken, goed eerlijk blijven en toegeven dat er ook één ngo is die er zonder tegen prestatie goed werk leverd zal ik zekers doen.
Maar de meeste NGO's zijn daar om hun personeel een mooie reis kado te doen en omdat ze er geld voor krijgen.
Je moet anders eens op google gaan zoeken wat deze ngo's betalen aan hun personeel in het buitenland.
Een jaarloon van 50.000€ is echt geen uitzondering in deze sector.
Jantje is offline