Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
U moet niet zenuwachtig beginnen te worden. Ik zeg alleen dat er nu geen massaal volksnationalisme is noch voor de een noch voor de andere. Dat is alles wat ik zeg. En ik zeg tevens dat wat men nu voorstelt (politieke) constructies zijn en dus kunstmatig zowel voor de een als voor de andere.
|
Zenuwachtig? Ik stel een nuchtere vraag en ik stel gewoon vast dat u daar niet op kunt antwoorden.
Wat zijn "politieke constructies" als het over staatsinrichting gaat? En wanneer is dat niet het geval? Is er volgens u een staat die dan niet "fake" is en geen vorm van "politieke constructie" in zich heeft?
Ik stel vast dat u nog steeds het woord "kunstmatig" in de mond neemt, maar het nog steeds niet definieert.
Indien u spreekt over het feit dat er nog geen breed volksnationalisme is en dat daardoor de na te streven of bestaande staatsstructuur "fake", "kunstmatig", "artificeel" is, mag ik u er dan eens op wijzen dat de Ierse vrijheidsstrijders in het begin niet gesteund werden door de meerderheid van de Ierse bevolking? Moeten we Ierland van die tijd dan aanzien als "fake", "kunstmatig" en "artificieel"?