Los bericht bekijken
Oud 25 februari 2007, 22:19   #75
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Zenuwachtig? Ik stel een nuchtere vraag en ik stel gewoon vast dat u daar niet op kunt antwoorden.

Wat zijn "politieke constructies" als het over staatsinrichting gaat? En wanneer is dat niet het geval? Is er volgens u een staat die dan niet "fake" is en geen vorm van "politieke constructie" in zich heeft?

Ik stel vast dat u nog steeds het woord "kunstmatig" in de mond neemt, maar het nog steeds niet definieert.

Indien u spreekt over het feit dat er nog geen breed volksnationalisme is en dat daardoor de na te streven of bestaande staatsstructuur "fake", "kunstmatig", "artificeel" is, mag ik u er dan eens op wijzen dat de Ierse vrijheidsstrijders in het begin niet gesteund werden door de meerderheid van de Ierse bevolking? Moeten we Ierland van die tijd dan aanzien als "fake", "kunstmatig" en "artificieel"?
Volgens mij hebt er geen moeite mee dat men België een constructie noemt. Ik ook niet. Maar Vlaanderen noem ik ook een constructie. En men moet niet afkomen met de 'Guldensporenslag'. Daar vochten mensen uit Namen mee. Ik meen me zelfs nog te herinneren dat er een gemeente was bij Namen (de naam ontsnapt me nu) waar men de herdenking van de Guldensporenslag vierde alleszins tot in de jaren 1928. Of ze het nu nog vieren weet ik niet.

Laatst gewijzigd door system : 25 februari 2007 om 22:19.
system is offline