Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs
Max4Westland,
Ik respecteer uw mening en ik vind dat u ze mag uiten, maar ik ben het niet met u eens wanneer u spreekt van "Vlaams bloed". Vlaanderen, dat zit a.h.w. "tussen de oren", en in uw hart en in uw ziel. Wie oprecht zijn lot verbindt met dat van ons volk, mag even fier zijn zich Vlaming tussen de Vlamingen te noemen als diegenen die hier reeds generaties lang aanwezig zijn, ongeacht huidskleur of etnische afkomst.
|
Let op ik heb persoonlijk niets tegen die mensen zelf. Mensen die zich goed aanpassen kunnen perfect in Vlaanderen functioneren als gast. Probleem is als wij te open omspringen naar mensen met een andere etnische achtergrond, dat dit als voorbeeld zal dienen voor vele andere gelukszoekers die ook hier willen een goed leven leiden. Vlaanderen is al zo dichtbevolkt en zolang er geen migratiestop is, is het beschouwen van allochtonen als echte Vlamingen zeer gevaarlijk. Vlaanderen kan geen toevluchtoord zijn voor alle sukkelaars in de Derde Wereld, in plaats zouden we beter ginds projecten gaan steunen om die mensen daar te helpen. Echter als nationaal solidarist vind ik ook dat we een verantwoordelijkheid hebben naar onze kinderen en kleinkinderen opdat zij ook in een Vlaams en leefbaar Vlaanderen zouden kunnen leven.
Max