Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2007, 20:40   #4
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Beste,

In elk geval moeten we de krachtigste eis van in den beginne op tafel gooien: Brussel is en blijft een Vlaamse stad, en wel de Vlaamse hoofdstad (waarin de tweetaligheid evenwel gerespecteerd blijft). De franstaligen moeten weten dat ze desgevallend met Vlaams Belang-ers geen doetjes en watjes aan tafel zitten hebben die geen schrik hebben om welke troef dan ook uit te spelen. Geloof mij, dat zal al een hele verandering zijn...
Bedankt voor uw antwoord. Maar graag zou ik toch (veel) meer willen weten.

Bedoelt u met troeven uitspelen ook eventueel gebruik maken van het feit dat Vlaanderen Brussel omringt (dus eigenlijk Brussel afsluiten)
Of zou een twintigste gemeente als "cadeau" bespreekbaar zijn?

Om een verder te gaan over die "doetjes" : zal Vlaams Belang zich gewoon neerleggen bij een referendum binnen het Brussel Gewest dat op een overtuigende "nee" uitdraait voor aansluiting bij Vlaanderen?
En hoe zal Vlaams Belang reageren indien men dat in de Rand ook begint te doen?


Tenslotte : willen wij Brussel eigenlijk wel? Er wordt zo vaak gesproken over de drie volkeren (zoals in meneer Joris van Hauthem's resolutie vorig jaar over de ontbinding van België). Maar wie zijn dat dan? De Vlamingen, de Walen en de Duitstaligen? Waar horen de Franstalige Brusselaars dan bij?
De N-VA klaagt vaak over het feit dat het vreemdelingenstemrecht misschien in het federaal parlement een meerderheid vond, maar niet onder de Vlaamse parlementsleden. Welnu, ik zie de Franstalige Brusselaars toch veel meer bij hun taalgenoten in Wallonië aanleunen dan bij de Vlamingen.
Snapt u mijn vraag? Wordt Brussel+Vlaanderen niet gewoon een Belgium Light, met weeral een Franstalige minderheid (zij het een kleiner percentage maar nog steeds significant)?
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline