Los bericht bekijken
Oud 27 februari 2007, 09:29   #95
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Vreemd dat geen enkele van die studies even hard bevestigt wat jij hier poneert, niet? Bovendien heb ik het evenmin over éénmalige verpakkingen; de recyclage die je kan toepassen op plastic flessen, is inherent niet éénmalig.
Beste Sfax, lees mijn post misschien opnieuw eens aandachtig. Geen enkele studie toont aan dat éénmalige verpakkingen ecologischer zouden zijn dan herbruikbare (hervulbare) verpakkingen en de meeste studies tonen aan dat herbruikbare verpakkingen wel degelijk ecologischer zijn. Precies wat ik hier al de hele tijd zeg dus. Studies die het tegendeel beweren heb ik nog nergens gezien. En ook jij hebt er nog geen enkele kunnen aanbrengen.

Je schijnt verder niet goed te begrijpen wat ze bedoelen met éénmalige verpakkingen. Dat zijn verpakkingen die dus maar 1x worden gebruikt voor drank onafhankelijk van het feit of ze nu al dan niet gerecycleerd worden.

Citaat:
Waarmee elke verdere discussie onnodig is. Iedereen kan eindconclusies van studies gaan neerpoten, zonder de studie in kwestie te begrijpen of de aannames te onderzoeken. De weinige rechtstreekse links die je hier aanbiedt, zijn alvast geen volledige LCA's.
Dus conclusies van peer-reviewed studies (wat de meeste zijn) mogen niet gebruikt worden? Wat is dat nu weer voor onzin. Probleem is dat geen enkele studie tot de conclusie kwam dat éénmalige verpakkingen ecologischer waren... ook niet degenen die door de frisdrankenindustrie werden uitgevoerd met het oog op het introduceren van éénmalige verpakkingen. En er zitten wel degelijke volledige LCA's tussen hoor.
Edina is offline   Met citaat antwoorden