Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya
Hoezo?? Je ziet weer spoken zekers??
|
Ik zie in jouw tekst dat zelfs jij denkt dat in jouw omgeving moslims het doen :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya
vrouwenbesnijdenis heeft niets met Islaam te maken maar is cultuurgebonden. Het zit hier vol moslims, dus volgens jou besnijden die allemaal hun dochters? Het zal hier vrees ik wel gebeuren, door mensen die uit bepaalde Afrikaanse culturen komen, maar dat heeft niets met hun geloof te maken. Er zijn ook christenen die besnijden.
|
Als je jouw mentaliteit wilt doordrukken op anderen, zoals jij wilt, dan kan ik me voorstellen dat je dergelijke "details" in jouw eigen tekst als serieuze spoken ziet, ja.
Wij zien dezelfde wereld, en dezelfde feiten gebeuren, ik aanvaard gewoon wat ik zie, terwijl jij jouw wereldbeeld als onafhankelijk van de echte wereld ziet. En ik snap dat voor jouw de islam zien als wat hij echt is problematisch is, met je man enzo, maar het blijft de waarheid. En dat geeft je nog niet het recht van je mening op te dringen aan anderen.
http://www.youtube.com/watch?v=1HMCOnyV4Z0
en -misschien veel meer relevant-
http://www.youtube.com/watch?v=vbD5UZOrTnc
Noteer vooral, in deze discussie, wie accuraat is. Een van deze mensen heeft een doctoraat in islamitische wetenschappen. De anderen, voornamelijk vrouwen, die daar bezig zijn zoals jij hier. Hij verdedigd een punt door te illustreren in authoratieve teksten, en met vergelijkingen met andere levensovertuigingen. Met andere woorden hij verdedigd wetenschappelijk (redelijk) correct dat islam vrouwen wilt besnijden. De vrouwen schelden hem gewoon uit. Ik snap 100% waarom ze hem uitschelden, maar zij verliezen het argument, heel duidelijk. Zij kennen er niets van. En zij willen er ook niets van kennen. Zij zijn niet geinteresseerd in wat correct is, maar in het opleggen van hun mening. Drie keer raden wat het standpunt van de gedoctoreerde in islamwetenschappen is, Laya, voor of tegen vrouwenbesnijdenis ?
En waarom ben je zo gewelddadig aan het reageren tegen iets waarvan je weet dat het de waarheid is ? De wahhabi's zijn de toonzetters in islam vandaag, en geloof me, vrouwenbesnijdenis is nog lang niet de ergste gewoonte die zij erop nahouden.