Los bericht bekijken
Oud 27 februari 2007, 15:00   #1
Needles
Burger

Needles's schermafbeelding

Standaard Zwaarlijvige zoon weggehaald bij zijn moeder?

Bron: VRTNieuws.net
Citaat:
di 27/02/07 - In Groot-Brittannië dreigt een moeder het ouderlijk gezag over haar zoon te verliezen wegens "kindermishandeling". Ze zou verantwoordelijk zijn voor het overgewicht van haar achtjarige zoon, die 89 kilogram weegt.
De moeder moet vandaag voor de dienst kinderbescherming verschijnen, die zal beslissen of haar zoon bij haar mag blijven.
Haar zoon, Connor McCreaddie, is 1,52 meter groot en weegt 89 kilogram. Dat is 3 keer zoveel als een "gezonde" leeftijdsgenoot. Het "dieet" van de jongen bestaat voornamelijk uit hamburgers, worsten, friet, koeken en chips.

Om de twintig minuten krijgt hij van zijn moeder een tussendoortje. Fruit en groenten lust hij niet. "Ik moet hem wel het eten geven dat hij lust", aldus zijn moeder, "ik kan hem toch moeilijk uithongeren."

In een poging om bij zijn moeder te kunnen blijven, viel Connor in 6 weken tijd 10 kilogram af.

Maar het blijft voor de moeder bang afwachten of haar zoon bij haar weggenomen wordt. "Het zou een ramp zijn voor Connor als hij bij zijn familie wordt weggehaald, net nu hij onze hulp hard nodig heeft", aldus de moeder.
Blijkbaar is die kleine (of ronde) baas in huis.
"ik wil dit niet.. ik wil dat niet..."

Had ik dat 15 jaar geleden bij mijn ouders gezegd.....

Kan het zijn dat ze ("de jeugd van heden",hehe) een klein beetje verwend is?

Maar ja, 't zal wel weer de schuld zijn van iemand anders.... of nog beter: de maatschappij