Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik snap waar je naartoe wil maar ik begrijp de reactie van Baarle. Politieke partijen zijn in sé onbetrouwbaar. Je weet maar één ding zeker, en dat is dat ze hun verkiezingsbeloften zelden (of zelfs helemaal niet) houden.
|
O, maar dat ben ik helemaal met je eens. En de huidige forumsessies brengen me ook al niet echt op andere gedachten. Maar er zal toch wel iémand zijn aan wie je je stem kunt toevertrouwen? (Retorische vraag hoor)
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat we in Nederland toch net iets beter af zijn voor wat betreft vasthouden aan standpunten van de verschillende politieke partijen. Het lijkt hier wel alsof niemand van de politici zich durft uit te spreken voor het één of het ander.
Toch heb ik nog een zwak voor de NVA. De partij heeft het zwaar en moet kiezen tussen toch nog iets te zeggen hebben (in een kartel) of helemaal niets (onder de drempel). Dat daarbij gaandeweg fouten worden gemaakt lijkt me evident. Ook grote fouten. Jammer dat ze met JMDD niet durfden door te pakken. Zo zie je maar, politiek bedrijven is soms ook 'lef hebben'.