Los bericht bekijken
Oud 28 februari 2007, 12:50   #160
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wat is je tegenargument? Dat het je allemaal bekend in de oren klinkt?
Heel sterk (!)
Ik vond het niet nodig om op zulk een zwakke stelling een tegenargument te formuleren. Maar goed, als je erop staat. Het VB is veroordeeld op grond van aanzetten tot rassenhaat. Om anderen aan te zetten tot rassenhaat moet men eerst zelf racist zijn. Daar lijkt mij weinig tegen in te brengen - maar met jou weet je maar nooit. Eigenlijk is anderen aanzetten tot racisme nog een stuk verregaander en gevaarlijker dan alleen zelf racist zijn. In die zin is het feit dat het VB is veroordeeld tot het aanzetten en niet tot het zijn bijkomstig. Het één bevat namelijk het ander.

Het VB heeft zich ter gelegenheid van dit proces de doornenkroon stevig op de hersens (?) geplant. Er kwam maar geen eind aan de kwellingen : partijdige rechters, geacharneerde politici die het VB viseerden met perverse wetswijzigingen, tendensieuze media, enzovoort. Arm VB. Jij kiest er blijkbaar voor om als figurant mee te spelen in dit klassieke treurspel. Ik kan me niet voorstellen dat er nog veel serieuze mensen onder de indruk zijn van dat geacteer, en het VB houdt dan ook denk ik vooral zichzelf voor de gek.

Citaat:
Je vergist je inderdaad.
In dat geval kan je dan misschien toch eens ingaan op die inhoudelijke bezwaren. Bijvoorbeeld dat de waarde van menselijk gedrag niet te vergelijken valt met de waarde van een voorwerp.

Citaat:
Dit is niet wat ik zeg. Ik zeg dat zelfs al zou het de waarheid zijn, we dat met de huidige wetgeving niet meer mogen zeggen.
Och Paulus, doe geen moeite. Met uitspraken als
"Maar we moeten vreemdelingen niet lokken ook. Sommigen pleiten er voor om iedereen die hier langer dan vijf jaar verblijft, automatisch Belg te maken.. Tjah? Wat gaat er dan gebeuren denk je? Je moet toch niet zo heel lang naar school geweest zijn om dat te snappen?"
is het voldoende duidelijk wat jouw standpunt hierover is.

Citaat:
1) Raf weet maar al te goed dat niet iedereen er van gediend is om als liefje aangesproken te worden. Zeker niet door iemand van zijn geaardheidheid.
Dat is een uiterst verdraagzaam standpunt van je, en het getuigt ook van een gezonde zin voor relativering en humor. Ook interessant is de toevoeging in je laatste zin. Het is met andere woorden erger als een homo je "liefje" noemt dan als een hetero dat doet. Jaja.

Laatst gewijzigd door Doki : 28 februari 2007 om 12:51.
Doki is offline   Met citaat antwoorden