Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius
ik wel: hier (2e vonnis gaat over G. Hiddink, eerste over diens belastingadviseur).
En om eens en voor altijd komaf te maken met de discussie: er is uiteraard een verschil tussen een strafprocedure wegens fiscale fraude en anderzijds een burgerlijke (fiscale) procedure omtrent de omvang van hetgeen (nog) aan de nederlandse fiscus verschuldigd is.
Met andere woorden: de boete van 45.000 € en de gevangenisstraf komt bovenop hetgeen zal moeten bijbetaald worden aan de fiscus, die op haar beurt waarschijnlijk (maar dat moet ik nakijken, de nederlandse belastingwet is mij niet zo goed bekend) ook nog eens administratieve boetes zal opleggen onder de vorm van (verhoogde) intresten.
Als je het mij vraagt is het toch wel een zware straf voor het niet correct vermelden van je fiscale woonplaats, wetende dat Hiddink zowat in de halve wereld heeft gewoond én er van uitgaande dat hij zich voor zijn aangiftes ook liet bijstaan door belastingadviseurs (die in dit geval ook veroordeeld zijn).
Illwill, Uw uitgangspunt was dus geheel fout en ondoordacht.
|
Met andere woorden...euhm en waaruit haal jij dat de boete van 45.000 euro ed. bovenop komt? Uit je eigen woorden? Ik zie dat nergens vermeld staan hoor.
Euhm indien het enkel en alleen simpel het verkeerd aangeven van je fiscale woonplaats was é kerel dan kreeg je zulke straf niet.

Kom je hier nu echt beweren dat iemand met een fortuin als Guus geen boekhouder heeft die daar vanaf wist? LOL, ga op een ander é.
1.5 miljoen euro belastingen ontduiken is niet meer gewoon u fiscale woonplaats verkeerd opgeven é.