28 februari 2007, 15:28
|
|
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs
Beste,
Ik kan niet tegen "de Belgen" zijn, want ze bestaan niet...
Nota bene: met mijn Waalse broeders en zusters kan ik door de band genomen zeer goed overweg, maar wanneer ik de taalgrens overschrijd voel ik het aan alsof ik een ander land binnenkom. We hebben elk onze eigen identiteit en da's geen schande, want Walen en Vlamingen zijn als mens en als volkeren gelijkwaardig, maar niet identiek. We delen dus niet dezelfde identiteit: ik ben een Vlaming, en geen Hollander, Duitser, Engelsman Fransman of Waal. Ook in het parlement waar ik zetel is er een duidelijk verschil in mentaliteit en cultuur tussen de nederlands- en de franstaligen.
Dit dient zich ook op staatkundig en constitutioneel vlak te vertalen, zodat België, dat op een natuurlijke wijze aan het uiteenvallen is sinds zijn kunstmatig ontstaan, best splitst in een noordelijk en zuidelijk deel, waarna elk zijn eigen weg kan gaan.
Met andere woorden: de tijd verslindt de steden, geen tronen blijven staan, de legerbenden sneven, maar een volk zal nooit vergaan. Sterker nog wat Vlaanderen betreft: volk word(t) staat!
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs
wanneer ik de taalgrens overschrijd voel ik het aan alsof ik een ander land binnenkom.
|
Die indruk heeft een Antwerpenaar ook als hij de Schelde oversteekt, of naar Limburg komt....
Laatst gewijzigd door filosoof : 28 februari 2007 om 15:29.
|
|
|