Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu
de la Rey zou een oproep zijn aan blanke Afrikaners om zich te verzetten tegen de multi-etnische regering.
|
Zoals het liedje over Piet Hein en de Zilvervloot een oproep aan Nederlanders is om zich te verzetten tegen de EU zeker.

Zoiets kan alleen in Zuid-Afrika verzonnen worden, het enige land ter wereld dat nóg politiek-correcter is dan Nederland tot 2002 was.
En dan is het lijflied van de ANC-presidentskandidaat "Bring me my machine gun"?

Is dat dezelfde Jacob Zuma die verdacht werd van verkrachting o.i.d.? Het gaat echt wel de goeie kant op daar.
Ik vind het een mooi lied, met eenzelfde patriottische/nationalistische inslag als - om even een vergelijking met films te maken - Braveheart voor de Schotten of The Patriot voor de Amerikanen. Ik weet niet of de fragmenten in de clip uit een film komen, maar je zou zo een film over de Boerenoorlog(en) kunnen maken.
Ben benieuwd of het lied in Nederland ook aanslaat. Het zou dan volgens mij voor het eerst zijn sinds "Zuid-Afrika" van Karin Bloemen (ter gelegenheid van het eerste bezoek van Nelson Mandela aan Nederland destijds) dat er nog eens een Afrikaanstalig lied in de Nederlandse hitlijsten staat.