Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke
Je kan mensen toch moeilijk laten wonen in onveilige omstandigheden, ik ken een meisje die controle op huisvesting doet ... als je die haar verhalen hoort wat ze meemaakt dan zit het bij de meesten hier wel dik snor. (of slapen er hier nog mensen in een kelder waar de ratten rondlopen en waar de vochtigheid zo hoog is dat zelfs schimmels verdrinken ?)
Het is nu eenmaal zo dat huizen waar de CO dodelijk hoog is, waar zo'n gigantische blunders gemaakt zijn (bvb waterleiding gebruiken om electrische leidingen door te trekken), dat die huizen tijdelijk moeten verlaten worden om ongevallen te vermijden. Indien het een hopeloze situatie is (meestal instortingsgevaar) dan moet je die inwoners uit hun huis halen, dat is bijna burgerplicht.
.
Door de praktijk is toch duidelijk dat de Vlaamse wooncode niet werkt .. en eigenlijk passé is. Maar Eno2 mocht je in Antwerpen leven had je vast een uitnodiging gehad van Patje 
|
Ik heb geen bezwaar tegen uithuiszetting, zolang de overheid maar haar wettelijke plichten vervult, dat is toch het minste dat je kan vragen.
Maar die rechtszekerheid is er niet, en al zeker niet voor economisch zwakken.
En deze wetenschappelijke studie bevestigt in de hoogste graad mijn trieste experientie.
Het is niet, dat, omdat iets in de praktijk niet werkt, dat er niets moet aan gedaan worden dat het wél werkt.