Los bericht bekijken
Oud 1 maart 2007, 23:28   #158
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Zoals de meeste Belgen voel ik me meer Belg dan Vlaming. Wat niet wegneemt dat ik even graag Turk, Fransman, Limburger of Marsien was geweest. Om maar te zeggen dat er weinig dwazer bestaat dan uzelf moedwillig in een hokje te willen plaatsen. Het identiteitsgevoel van de Vlaming is lucht en niet meer dan dat. Wees een mens, zoals iedereen. Doe toch es gewoon seg.
Ok, als ik dan echt iets moet zijn, noem me dan een wereldburger.
En als ge iets aan corruptie wilt doen, doe dan iets aan corruptie en wees dan niet zo hypocriet te beweren dat zoiets streekgebonden is, maar durf dan kritiek te hebben op de maatschappij die de ruimte laat om corruptie toe te laten. Dat haal je niet weg door te splitsen, misschien wel integendeel.
Niemand die u als ge dat echt wilt, belet om Vlaming, Vilvoordenaar of Stroppendrager te zijn, maar komt niet af met mij te overtuigen dat ik meer Vlaming dan Belg ben, want zoiets werkt enkel benouwend en ik vrees voor u dat dat voor de meeste mensen zo is.
Mij maak je dan ook niet wijs dat een Vlaming minder corrupt zou zijn dan een Waal!