Discussie: E-Dagen
Los bericht bekijken
Oud 3 maart 2007, 11:45   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik wist wel van het bestaan af in de verpleegsterssektor, dat je ekstra verlof krijgt vanaf 45 jaar, en dat oploopt na je 50°, 55° enz. verjaardag. Dat bestaat toch al wel 5 jaar denk ik.
Maar dat dat E-dagen genoemd wordt, dat wist ik niet. Misschien in de dienstenplanning van jouw werk, wordt dat zo in kode ingevuld op de planningstabellen??

Ik ben er voorstander van.

Maar tegelijk is het veel simpeler om iedereen een vivant-achtig basisinkomen te geven, en dan de vrijheid te laten.
Een jonge verpleger-verpleegster kan dan een omgekeerde E-dag nemen (één ekstra zaterdag of zondag per maand, of zelfs per 14 dagen ...) om zijn huis te kunnen kopen, en met het oog om later, als hij/zij 50 zal zijn, op vrijwilige basis vier vijfden te gaan werken (al of niet e-dagen te noemen volgens jouw huidige situatie).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden