Los bericht bekijken
Oud 3 maart 2007, 12:42   #10
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat de politiek geïnspireerde leiders van de CM hier ons wat blaaskens aan het wijsmaken zijn. Ik denk dat ze wat aan verkiezingskoorts lijden.

Enkele tegenvoorbeelden:
den deze doet aan pensioensparen sedert dit wettelijk ingevoerd is. Telkens het maksimum bedrag (begon destijds aan 20.000 fr per jaar, hetgeen heel wat minder is dan die 111 € van de tsjeven-mutualiteit, tot nu 810 € dacht ik. Zowel voor mijn bedgenote als voor mezelf.
Als ik nu zie wat dat geworden is, dan is dat nog zo slecht niet. En dan tel ik mijn belastingsvoordeel nog niet mee.
Mijn huis, een ordinair bungaloke op een stukse grond van ongeveer 750 ca, is net afbetaald, en ... begot zeker verdubbeld in waarde.

Ik ga nog erg mijn best moeten doen om mijn kinderen geen erfenis na te laten waarmee ze zouden gaan dansen op mijn graf. (Tuurlijk, ik leef nogal sober en - misschien nog het belangrijkste - ik heb nog nooit een echte tegenslag gehad in mijn leven, één bijna nieuwe auto in de prak gereden niet meegeteld.)
Tevens heb ik nooit de lotto gewonnen, of ook geen volkswagenachtige premie getrokken.

Mijn besluit: er is wel een probleem van betaalbaarheid van pensioenen en van vergrijzing, maar het is niet zo dramatisch. Als de regering ervoor zou willen zorgen dat men gemiddeld tot zowat 63 �* 65 jaar zou willen werken ....

Ge moet al evenmin afkomen bij mij, dat om het probleem van de vergrijzing op te lossen door meer kinderen te kweken.
Want daarmee doet de de iets verdere toekomst nog meer geweld aan, en komt ge in een nog negatievere spiraal, als die kinderen op hun beurt echt oud worden (dan gaan ze nog eens eksponentieel meer kinderen moeten maken zeker???)
ik krijg er ook altijd het schijt van als men vergrijzing als iets slechts afschildert waartegen we ons alleen kunnen weren door ons als konijnen te blijven gedragen.

de vergrijzing is een goede zaak - het is een teken dat we in bevolkingsaantal over ons hoogtepunt heen zijn.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden