Los bericht bekijken
Oud 3 maart 2007, 23:44   #7
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In heb er geen bezwaar tegen dat ze Bush afzetten, maar niet daarvoor.
Ik heb doorgaans niet de gewoonte om Bush als persoon aan te vallen. Ik ben me er namelijk terdege van bewust dat de buitenlandse politiek van de VS behoorlijk coherent en rechtlijnig is, los van de partij die op dat moment aan het bewind is.
Je zal mij ook nooit horen beweren dat Bush dom is en zelfs niet dat hij het probleem is.
Maar in dit geval is het wel degelijk en duidelijk zijn administratie (en dus zijn politieke beslissingen) die verantwoordelijk zijn voor de schrijnende omstandigheden waarin de veteranen terechtkomen nadat ze al voor het leven verminkt of gestoord zijn.

Sommigen repliceren hier met de dooddoener dat de directeur van het ziekenhuis ontslagen werd en dat daarmee het probleem is opgelost. Dat is het natuurlijk niet: de directeur had te roeien met de riemen die hem politiek werden gegund en dan hebben we het dus over systematische besparingen op kap van de veteranen.
Op zich niet onlogisch: de politiek van de huidige administratie is gericht op het afromen van de inkomsten van de modale man, het ontmantelen van sommige dienstverlenende sectoren van de overheid en het leegmaken van de schatkist, het besparen op fundamenteel noodzakelijke diensten als onderwijs en gezondheidszorg en een transfert van die kapitalen naar de industriëlen die via het 'revolvingdoor'-systeem het ene ogenblik het petje van politicus dragen en enkele jaren later of voorheen dat van bedrijfsleider. Het zijn dezelfde mensen die via hun campagnebijdragen de eigenaars zijn van heel wat politici.

Het is het neoliberalisme (of kapitalisme zo u wil) in de praktijk. Wat ik me daarbij afvraag is hoe hoog de tolerantiedrempel van Joe Average is vooraleer hij tegen dit politiek systeem in opstand komt.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden