Los bericht bekijken
Oud 10 december 2002, 16:42   #4
rector
Vreemdeling

Standaard

Beste

Je stelling heeft veel goede punten, maar is niet helemaal juist, er zijn veel migranten gekeerd tegen Jahjah en zijn denkwijze. Het gaat hier om bepaalde groepen, niet om een volledige gemeenschap.

Jahjah maakt lafhartig misbruik van situaties voor eigenbelang en populariteit, naïeve jonge mensen steunen hem daar in. Doch zijn er vele allochtonen onder de Belgen met een nuchtere kijk op zaken gekant tegen Jahjah en zijn uitspraken.

Partijen zoals "AEL" bestaan alleen maar als er een charismatische leider is, eens deze wegvalt dan valt de partij uiteen. Dat is (bijna) altijd zo, er zijn in het verleden genoeg voorbeelden van te geven.

“Zij wensen eveneens hun zetels in het parlement, senaat maar vooral de gemeenten te kunnen bezetten om hun uiteindelijk doel te bereiken.”

Van mij mogen ze zetelen en een partij oprichten, zolang ze democratisch gekozen en bekwaam zijn. Maar daar moeten ze wel genoeg stemmen voor vinden, denk je dat ze die zullen halen? Misschien met véél geluk op gemeentelijk vlak 1 of 2 zitjes. Ik betwijfel echt of ze ooit in het parlement of senaat (bezinningskamer) zullen geraken. En is dat wel zo, dan ben ik zeker dat zijn denkwijze genegeerd zal worden.

Abou Jahjah is een lijkenpikker.

Weet je wat het rare is, niet mijn uitspraak maar van een oudere Marokkaanse vriend A.M van me die in Antwerpen woont.

Groeten

Rector
rector is offline   Met citaat antwoorden