Los bericht bekijken
Oud 4 maart 2007, 13:36   #38
keiko
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
mijn inkomen wordt niet belast.
dat betekent dat ik erg weinig verdien. door middel van méér belastingen wens ik (als officieel 'zwakkere' in de samenleving) meer aanspraak te kunnen maken op de solidariteit van de 'sterken' die het geluk hebben veel meer geld te verdienen als ik.
'Officieel zwakkere' ? Is dat een ziekte of zo? Iets waarmee je geboren wordt? Of bedoel je zeer zwak van inzet. Wat weerhoud er jou van om meer te verdienen? Welke reden kan jij bedenken zodanig dat jij het recht zou hebben om aanspraak te maken op de anderen hun zuur verdiende centen. Kan jij dan niet wat een ander wel kan? ach nee, tis juist, jij bent 'officieel zwak (van inzet)'. Jouw treft niet de minste schuld omtend je eigen situatie en jij hebt recht op anderen hun geld want jij bent oficieel zwak (van inzet).
En kom niet af met je rijkeluis verhaaltje want zij die jij de 'sterken' noemt dat zijn bij uitzondering de rijken der aarde, maar veeleer arbeiders, bedienden, secretaressen, zelfstandigen ea, waarvan de loonkost zodanig hoog is geworden door het onderhouden van al die behoeftige 'officieel zwakere pipo's dat door de daaruit volgende hoge werkdruk hun gezondheid en sociaal leven op spel staan.
keiko is offline   Met citaat antwoorden