Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb
Beste,
De biolandbouw en de gangbare landbouw worden zeer vaak tegen mekaar uitgespeeld, terwijl dit ten koste gaat van de mogelijkheid om het beste van de twee werelden te combineren.
In het bijzonder denk ik dan aan de zeer strenge regels van de Europese Unie inzake de invoer en teelt van genetisch gemanipuleerde gewassen, ookal ontbreekt een wetenschappelijke basis voor de meerderheid van deze beperkingen. Een ongegronde angst is onder druk van radicalen binnen de groene beweging aan de publieke opinie opgedrongen. Nochtans zijn bij de kweek van verschillende GMO's veel minder pesticiden nodig, of is er een gezondheidsvoordeel voor de consument.
Acht u de tijd rijp om deze situatie recht te trekken, om te kiezen voor efficiënte landbouw ipv ideologisch correcte landbouw ?
|
Ongegronde angst? Ik vrees dat je je laat vangen door de propaganda van de bio-industrie. Dat is trouwens een oude tactiek die tegen de ecologische beweging wordt gebruikt: hen voorstellen als anti-technologie en anti-wetenschap, terwijl de groene beweging juist gedragen wordt door wetenschappers als P.T. Jones.
Maar goed, ik weet dat P.T. Jones heel wat expertise heeft inzake gentech en ook veelvuldig over dit thema heeft gepubliceerd. Ik wacht dus vol spanning op zijn antwoord.