Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danielsjohan
Ik ga er voor de viligheid van de toekomstige generaties maar van uit dat u een grapje maakt
|
Welnee, men bergt dit veilig weg onder de grond.
Citaat:
Laten we eventjes aannemen dat Peter Tom Jones gelijk heeft, dan hebben we het alleen nog maar over de directe economische kosten Als je de lange-termijnkosten (nucleair afval) erbij telt, lijkt het mij zelfs zeer vanzelfsprekend dat KE nooit in de buurt van een break-even zal komen.
|
En als we er nu eventjes van uit gaan dat Tom Peter Jones geen gelijk heeft, dan is kernenergie goedkoper...
Citaat:
De laatste schattingen waar ik van hoorde, spraken over 20 �* 30 jaar aan het huidige verbruik. Momenteel worden er echter nogal wat kerncentrales bijgebouwd.
|
Dan moet u maar eens nieuwe schattingen lezen.
Ik verwijs ook graag naar het ITER project.
Citaat:
Wat een argumentatie!
Het lijkt me nochtans logisch dat, zolang er KE wordt geproduceerd, deze productie als dekmantel voor kernwapenproductie gebruikt kan worden. Cfr de discussies rond Iran, waar Iran beweert enkel energie te willen opwekken...
|
Misschien kunnen we de hele nucleaire en gerelateerde wetenschap verbranden, want onder het mom van wetenschappelijke experimenten kan men ook aan kernwapens werken... Een beetje redelijkheid graag!
Citaat:
Is dat dan zo'n moeilijk zinnetje? "Vlaanderen beschikt over voldoende vervangcapaciteit". Niets KE, niets Frankrijk. Wel Vlaanderen en alternatieve energie
|
Kunt u dit staven, of schudt u dit uit de losse pols?