Los bericht bekijken
Oud 5 maart 2007, 21:42   #5
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Tom Jones Bekijk bericht
Beste,

Om op uw laatste vraag te antwoorden: neen, ik ben en blijf een wetenschapper. Manipulatie van data kan niet. Dan zijn we in hetzelfde bedje ziek als figuren zoals Lomborg...

Maar dat neemt niet weg dat we moeten blijven werken aan correct vulgarisering van complexe wetenschappelijke data.

mvg
peter tom jones
www.petertomjones.be
Beste,

Ik heb rap even alle posts gelezen, leuk om eens te kunnen discussieren zonder uitgescholden te worden voor het vuil van de straat omdat ge effe een ander mening hebt, enfin, ik ben al aan het afwijken.

Ik heb sommige van uw lezingen bijgewoond en probeer u toch wat te volgen. Ik vind dat ge een goed gefundeerde en verdedigbare lijn hebt, waar ik me tot een zekere hoogte in kan vinden, toch is er iets dat me stoort en dat is een soort van hardvochtig, onwrikbaar eco-pessimisme dat ik steeds terug vind in uw betogen. (eigenlijk vind ik het ook niet tof dat ge in uw antwoorden altijd verwijst naar één van uw boeken, de mensen hier vragen naar een gestructureerd condens anwoord, niet naar een keiharde dooddoener 'lees mijn boek, daar staat het allemaal in', dat discussieert niet gemakkelijk).
Alles bij elkaar is er toch een gigantische inhaalbeweging geweest op vlak van milieu, ik denk maar aan SO2 uitstoot, zware metalen, bodemsanering en zelfs verkeer (NOx, CO, VOC) begint te presteren. Inderdaad, klimaat zit nog lang niet goed, maar de CO2 uitstoot is gestabiliseerd en het gaat steeds beter. Toch, lijkt er mij telkens een pessimistische berusting in uw betoog en ik begrijp de bron daar niet van. Het lijkt wel een postmoderistische verzuchting (waar ik als modernist natuurlijk een hekel aan heb ). Punt is, het gaat al een pak beter met het milieu, we moeten blijven werken, maar we zijn goed bezig. Waarom vindt gij van niet?

Enfin, over naar Lomborg; het is ondertussen al een tijd geleden dat ik 'the sceptical environmentalist' heb gelezen. Dat boek heeft me toch wat kritischer doen staan tov verschillende milieutopics en dat vind ik een verdienste van Lomborg. Maar heb ik iets gemist, is hij door de mand gevallen, is hij verbrand?, omdat ge zegt 'in hetzelfde bedje ziek?'

Ik weet dat ge niet veel tijd hebt, maar ik hoop dat ge toch even tijd kunt maken om de vragen van een beetje fan / beetje niet fan kunt beantwoorden.

merci

Kris
Voltian is offline