Persoonlijk heb ik zeer mijn twijfels over de geloofwaardigheid van al die samenzweringstheoriën. Het toeval wil nu dat ik luchtvaart en ruimtevaarttechnieken studeer aan de TU Delft (in Nederland ja, maar ben wel een Belg). Vanuit mijn achtergrond kan ik echt zeggen dat al die sattelieten wel degelijk rondom ons cirkelen. Dat er wel degelijk mensen op de maan zijn geweest en dat de Marsverkenners (zowel van de NASA, ESA als NASDA) bestaan.
Wat de foto's betreft die u aanhaalt. Waar zijn genomen? Zijn ze wel degelijk van Mars? Dat kan ik niet controleren. Ik heb meer vertrouwen in de ESA dan een of andere dubieuze site op het net...
En we mogen niet vergeten dat we nog lang niet alles van Mars weten. Er is nog HEEL VEEL dat we niet weten en begrijpen. Die speculaties over foto's, vind ik nogal uit de lucht gegrepen. Als je goed je best doet, zijn heel veel foto's voor verschillende interpretaties vatbaar.