Discussie: Het Milieu
Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2007, 19:31   #1
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard Het Milieu

Citaat:
Plastieken wegwerpzakken vanaf 2010 verboden in Wallonië

NAMEN - In Wallonië wordt de verspreiding van plastieken zakken voor eenmalig gebruik vanaf 2010 verboden. Dat staat in een amendement dat de meerderheidspartijen PS en cdH dinsdag hebben ingediend op het ontwerpdecreet over het afvalbeheer dat momenteel in de commissie voor Leefmilieu van het Waals parlement wordt behandeld.
In 2005 hadden de Waalse parlementsleden Carlo Di Antonio (cdH) en Joëlle Kapompole (PS) een voorstel van resolutie ingediend om dergelijk verbod vanaf 2007 in te voeren. Tijdens de hoorzittingen had de distributiesector aangetoond dat er belangrijke inspanningen geleverd werden om het gebruik van wegwerkzakken door de klanten te ontmoedigen.

De twee parlementsleden zetten echter door en slaagden erin het verbod via amendement op een ontwerp van de Waalse regering toch te laten stemmen. De maatregel werd echter in de tijd gespreid. Vanaf 2010 geldt het voor de grootwarenhuizen, ten laatste in 2012 moet ook de kleinhandel volgen.
Ik ben voor het milieu en tegen onnodige vervuiling, maar laat ik ook opmerken dat wegwerpzakken enorm handig zijn als vuilzak. Gaan ze van die kleinere vuilzakken ook verbieden wegens milieuvervuilend? Die wegwerpzakken zijn trouwens ook superhandig als hondenpoepzakje. Waarom moet dat in godsnaam verboden worden?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Griffin : 6 maart 2007 om 19:31.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden