Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus
Ik denk dat niemand tegen het gebuik van watermolens is. Het probleem is meer of er voldoende output is met dergelijke productiemethoden.
|
Als men evenveel geld en tijd steekt in traaglopende watercentrales is er zelfs een grotere output.
Men heeft de wereld enkel de KE opgedrongen omdat de energiereuzen dan een monopolie in handen hadden, want iedereen kan een traaglopende watercentrale uitbaten, evenals een kleinschalige afbreekgascentrale.
Het probleem van deze twee types centrale is dat ze onvoldoende gebouwd zijn en uitgebaat.
Citaat:
Ik heb een vraagje aan de groenen. Gaat de strijd tegen nucleaire reactoren alleen over nucleaire electriciteitproductie? Of strijden zij ook tegen onderzoeksreactoren, bestraling met Cobalt 60, cyclotrons? Het is mij niet duidelijk hoe ver zij willen gaan?
|
In de eerste plaats gaat het niet om de centrales zelf, ook niet de elektriciteitscentrales, maar om de kernafval en de gevaren die de centrales opleveren. Want ondanks alle veiligheidsvoorschriften, zijn technische en menselijke fouten en falen NOOIT uit te sluiten.
Het is dus eigenlijk een strijd tegen het overbodige wegens hebzucht en winstbejag.
Onderzoekcentrales zijn er nu eenmaal nodig voor de onderzoeken naar Kernfusie. En het medische gebruik is nodig voor de volksgezondheid.
Het is niet de bedoelig om de medische wereld terug naar de oertijd te sturen, hoewel deze dus ook wel een laag radioactief afval opleverd.
Maar van sommige zaken moet je gewoon de bluts met de buil nemen.