Allez, terug serieus
Bobke en Kay-gell kunnen jullie eigenlijk argumenteren?
Neemt nog steeds toe, maar procentueel minder zoals in de 20 jaren ervoor ook. Maar in de jaren vóór 1997 - zonder zondebok snelheid - was er ook een dalende tendens in het aantal verkeersongevallen, straf hé
( zie link, telling verkeersongevallen/verkeersdoden vanaf 1973-1974)
Dus totaal naast de kwestie en eigenlijk irrelevant want het aantal auto´s in het verkeer en dus i.p. de totaal afgelegde kilometers, is sinds de statistische telling steeds toegenomen, de laatste jaren lijkt het zich te stabiliseren per voertuig, logisch toch.
Hier de link waar de statische telling van het aantal verkeersongevallen begint, kijk naar de dalende tendens:
http://statbel.fgov.be/downloads/acc...er_2005_nl.xls
En de dalende tendens is de laatste 10 jaren eigenlijk gestopt... wat nu ?
Ze zijn goe bezig zeker ? "Want het aantal verkeersdoden daalt meneer" is het strohalmpje waar ze zich aan vasthouden.
Alibi en zondebok "snelheid" pfftt...
pak die 5 % snelheidshooligans dan hé
nog altijd niet gelukt ? Ironisch bedoelt
- Be heeft al het wereldrecord aantal flitspalen per inwoners: 1200/10.5 milj ; gestart door Stevaert in 1998-1999, en binnenkort gedigitaliseerd.
- en de mobiele snelheidscontroles worden nog steeds opgevoerd ...
- praktisch alleen de scandinavische landen hebben nog lagere snelheidsbeperkingen als Be in de EU-25, binnenkort mss een zone 70 maken van heel Vlaanderen, zone 30 in de binnensteden? (Anciaux, weet ge nog)
Dat ze hun licht is eerst aansteken in het buitenland, daar kunnen ze nog veel van leren. Er zijn nog véééél meer nuttigere maatregelen als steeds maar op die snelheid te focussen.