Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Korrekt...maar toch behoren hun heldendaden tot voorbeeld voor de grootste zelfopofferingen aller tijden en dit onder het bevel van gewetenloos krapuul...ik denk bijvoorbeeld aan de Kriegsmarine met hun U-bootwaffe...Die Graue Wölfe...zovelen een uiterst heroïsche dood ingestuurd door de gewetenloze massamoordenaar Dönitz die wist dat zijn jongens kansloos waren...maar dat doet niets af van het heroïsme waarmee ze een wisse dood zijn ingegaan...
|
Jaja, dat weet ik allemaal. Ik heb in mij jeugd ook gefantaseerd over de heroïsche Wehrmacht. Heb nog een boekenkast volstaan met het relaas van hun prestaties. Mijn schoolagenda stond vol met dingen zoals "LSSAH" of "Panzer Lehr". En ik heb Das Boot ook gezien.
Wij zijn echter geen Duitsers en ik zie dus geen reden om die soldaten te eren. Zij vochten niet voor mij of het vrije Westen, maar voor de perverse ideologie van een gek die ze nog liever met hem in het graf wou sleuren dan te dulden dat zij zijn ondergang zouden overleven. Dus, neen, van mij geen bloemetjes op de grafstenen van de SS. Anderen mogen dat gerust doen en ze mogen van mij zelfs de Hitler groet doen, die idote leeghoofden. Ik trek de lijn bij een oproep tot geweld. "Dood aan de parasieten" dat is erover. Punt. En ja er zijn nog veel meer dingen die ik erover vindt, maar ik probeer on-topic te blijven.