Los bericht bekijken
Oud 9 maart 2007, 19:58   #211
Morduk
Parlementsvoorzitter

Morduk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Er is hier toch geen sprake van haten en verachten!?
Er is een drama gebeurd, en men zoekt naar de redenen die daartoe aanleiding zouden kunnen gegeven hebben. Het is tegenwoordig niet eenvoudig om zoiets voor elkaar te krijgen omdat onze media een beetje te veel zelf willen beslissen wat ze vertellen en wat niet, ipv gewoon de feiten weer te geven. De informatie komt dus los in stukjes en beetjes, en er moet natuurlijk worden uitgezocht wat klopt en wat niet. Indien er niet zo tewerk gegaan wordt vliegen er nog veel meer zaken de doofpot in omdat ze niet passen in het kraam van de ene of de andere...
Men zoekt hier niet om de moeder vrij te pleiten ivm hetgeen ze gedaan heeft. Dat was verkeerd en ze zal de gevolgen ervan dragen.
Blijft het zoeken naar de mogelijke oorzaken: is dat nuttig?
Jawel, andere mensen kunnen ivm bepaalde situaties leren daardoor beter en meer na te denken vooraleer zich situaties op de hals te halen die tot zoiets kunnen leiden
Niemand zegt hier dat de vader moet gestraft of gerechterlijk veroordeeld worden. Wat men wel zegt is dat zijn houding aanleiding zou kunnen zijn voor wat er is gebeurd.
Afwachten dus. Maar in de doofpot kan het nu al moeilijker gestopt worden.
PS. ivm de posting van De Prof waar ik naar verwees heb je toch niet echt commentaar gegeven tenzij wat gepraat over het woordje "geloof". Het bewijs van hoe het juist in elkaar steekt krijgen we er zomaar niet gratis bij... we zoeken, we geloven, we denken, we veronderstellen... en we wachten tot de waarheid en de omstandigheden en de redenen boven komen drijven.
En wat ik nu al de hele tijd probeer te zeggen is dat je in de huidige stand van zaken niets anders kunt dan veronderstellen en eenzijdige getuigenissen geloven of verwerpen.

Want nu valt er gewoon niets uit te leren. Enkel dat er 5 kinderen dood zijn. En dat de moeder ze doodgestoken heeft. En dat de vader afwezig was. Al de rest komt van anderen

Daarom heb ik je raad al ter harte genomen voor je ze gegeven had: ik wacht af wat het assisenproces zal brengen. Als het er komt, want anders zullen we nooit het stadium van gissingen voorbij geraken.