Vanavond op Recht Van Antwoord:
een verontwaardigde pelshandelaar neemt het niet dat GAIA beelden uitzendt van zeehonden die op een afgrijselijke manier levend gevild worden. Er ontstaat een discussie en op het einde mogen drie wijzen (nou ja) repliceren over het onderwerp.
Voor CD&V die zich nu als moderne partij wil voorstellen (wat een grap) zit zuster Monica in het panel. Wat is haar antwoord: ik zou wel eens willen zien of GAIA ook zo hard zou roepen wanneer er mensen onrecht wordt aangedaan.
Prachtig hoor, dat zo'n mens dan nog in de Kamer zit voor de grootste oppositiepartij. Geeft die non al haar geld weg om de arme kindjes in Afrika te helpen? Wat een hypocrisie, zeker als je weet dat er om religieuze redenen al miljoenen slachtoffers zijn gevallen. De wereld zou er maar heel monotoon uitzien wanneer men enkel met ontwikkelingshulp bezig is. Het is inderdaad een broodnodige topic, maar moet men alle cultuur en aanverwanten laten varen omdat men het geld kan gebruiken om de armen in de derde wereld te helpen? Of zijn mensen die voor dierenrechten opkomen nu meteen ook mensenbeulen????
Als dit de gemoderniseerde CD&V is, dan pas ik voor eeuwig! Ik vind het al überhaupt erg dat er een fundamentalistische non zitting heeft in de Kamer. Geloof en politiek gaan niet samen, maar als je dat mens hoort (75% zit ze uit domheid naast de kwestie te praten) word je gewoon depressief over de toekomst. Wat een achterlijkheid! Niet alleen in deze topic verkwanselt ze het, ook elders begint ze rijkelijk te citeren uit de Bijbel. Als ze over mensenrechten begint, zou ze beter maar eens de augiasstallen van de Katholieke Kerk uitmesten! Ik ben meer dan verontwaardigd!
|