Los bericht bekijken
Oud 10 maart 2007, 10:14   #6
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ik heb de uitzending gezien en was niet onder de indruk van de stellingen van De Witte en Dewael. Dit heeft blijkbaar weinig prioriteit.

Persoonlijk weet ik niet goed wat hiermee aan te vangen. De mensen die dit soort van concerten organiseren weten heel goed wat hun rechten zijn. Ze weten dat er hier in België vrijheid van vergadering is en dat de staat zo goed als niets te zeggen heeft over wat er zich achter de deur van een privéwoning afspeelt. Moeten we dan in onze wetgeving de vrijheden van alle burgers inperken om de veiligheid van ons land te waarborgen (amerikaans model)? Ook het voorkomen van de verkoop van CDs en propaganda is moeilijk, haal het van het internet en het duikt onmiddellijk in het informele circuit.

Het probleem is volgens mij dat racisme een misdrijf is dat veelal over ideeën en woorden gaat (die uiteraard wel tot daden kunnen leiden). Het is niet zoiets als diefstal of moord, waar je steeds met duidelijke bewijsbare feiten zit. Bewijs maar eens dat ik tegen iemand anders gisteren in mijn woning gezegd heb dat alle negers apen zijn. Tenzij je met afluisterapparatuur een opname hebt gemaakt (verboden) of een getuige hebt zal dat moeilijk zijn. Het bestrijden van het verspreiden van ideeën door wetten en regels is een zeer moeilijke, zoniet onmogelijke taak, zeker met het internet.

Mijn voorstel zou zijn dat de overheid meer met infiltranten moet werken. Die concerten zijn in principe toegankelijk voor alle gelijkgezinden, dus het moet mogelijk zijn om daar mensen te laten infiltreren. Die moeten vervolgens de feiten vastleggen met verborgen camera, en dan kan er worden ingegrepen.
Ik denk dat het probleem vooral draait om het feit dat burgemeesters momenteel niet over het nodige wettelijke kader beschikken om dergelijke vuiligheid kordaat te verbieden en dat er - zoals Dewael zei - een duidelijke taak voor de wetgever is weggelegd om dat wettelijke kader te voorzien. Burgemeesters kunnen dan die smeerlapperij bij voorbaat verbieden, zoals het hoort. In de ons omringende landen schijnt het geen probleem te zijn om dat wettelijk kader te creëren. België hinkt zoals gewoonlijk weer achterop... Affijn, met de verkiezingen in het vooruitzicht kunnen we alleen maar hopen dat die wet er zo snel mogelijk komt; liever vandaag dan morgen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden