Los bericht bekijken
Oud 10 maart 2007, 10:56   #7
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik denk dat het probleem vooral draait om het feit dat burgemeesters momenteel niet over het nodige wettelijke kader beschikken om dergelijke vuiligheid kordaat te verbieden en dat er - zoals Dewael zei - een duidelijke taak voor de wetgever is weggelegd om dat wettelijke kader te voorzien. Burgemeesters kunnen dan die smeerlapperij bij voorbaat verbieden, zoals het hoort. In de ons omringende landen schijnt het geen probleem te zijn om dat wettelijk kader te creëren. België hinkt zoals gewoonlijk weer achterop... Affijn, met de verkiezingen in het vooruitzicht kunnen we alleen maar hopen dat die wet er zo snel mogelijk komt; liever vandaag dan morgen.
Het probleem is de vrijheid van vergadering en verneniging, en van de vrije meningsuiting;
Indien men hier uitzonderingen op gaat maken dan gaat ge precies gaan uitvoeren wat de nazis zo graag hebben: "mind control" en afschaffen van vrijheden.
Laat ze rustig bijeenkomen, en maak een wet dat je ze mag arresteren indien ze inderdaad de wet overtreden.
Dat is trouwens efficienter: het verbieden van de vergaderingen heeft als enig gevolg dat ze nog meer hun best gaan doen om dit toch te doen in de obscuriteit. Dan heeft men helemaal geen controle meer over die psychishe gestoorden.
Ze laten doen is beter, dan zorgen dat de misdaden gestraft worden, en dat men een idee heeft hoeveel bedden men moet voorzien in de hospitalen voor de psychisch gestoorden.
Ge moet een beetje compassie hebben hé! Het zijn toch ook maar zieke mensen!
Het verbaast me dat dit nog niet gebeurt! Toen ik jong was waren er op elke meeting die nog maar een beetje links was steevast twee flikken in burger aanwezig, met een witte regenjas die in een boekje noteerden wat er werd gezegd en die nadien klachten indienden bij het parket.
Zijn die nu plots niet meer nodig bij nazi-fuiven?
Zijn de afgeschaft?
Is mijn persoonlijke "lijfwacht", kdt. Slootemakers met pensioen?
Is er nu niemand meer die telefoons afluistert (en ze dan per ongeluk op dezelfde lijn terug afspeelt )
Waarom men links altijd zo in de gaten hield, en rechts zo maar laat lopen.
Ik vind dat niet plezant

Laatst gewijzigd door ericferemans : 10 maart 2007 om 11:03.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden