Los bericht bekijken
Oud 11 maart 2007, 09:57   #39
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Neo-Naziconcerten toelaten of verbieden ?

ik ben tegen het verbieden, of we moeten er ten minste zeer omzichtig mee omspringen.
We leven nog altijd in een klassenmaatschappij waarin de arbeiders dagelijks voor hun rechten moeten vezchten, en waarin wetten die ogenschijnlijks progressief zijn, ge- en misbruikt kunnen worden tegen de arbeidersklasse. We moeten erop letten dat dit ons niet als een boemerang terug in het gezicht vliegt.
Om maar een concreet en reëem voorbeeld te geven: in de aanloop naar Euro-2000 kregen de flikken nieuw anti-rellenmateriaal, tegen de voetbalhooligans. Dit werd op algemene instemming onthaald. Maar nauwelijks enkele maanden later werd datzelfde materiaal al wel tegen de anti-globs ingezet.

Daarnaast denk ik dat een arbeidersbeweging die steunt op wetten eigenlijk een zwaktebod doet. Ze geeft daarmee toe de grote massa's niet meer te kunnen aanspreken op hun klasse-eenheid. Daarom dat mobilisaties, zoals de anti-NSV betoging (ik hoop, Pietje, jou er ooit te mogen begroeten), zo belangrijk zijn: ze beklemtonen enerzijds dat blanke en zwarte arbeiders dezelfde belangen hebben, Vlaamse en Waalse arbeiders, joodse en Palestijnse arbeiders, etc.

Laatst gewijzigd door driewerf : 11 maart 2007 om 10:00.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden