Los bericht bekijken
Oud 11 maart 2007, 10:20   #62
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Vooral de vette zin spreekt zichzelf tegen.

Bij mijn aangifte aan de autoriteiten zou hij even goed zelf gemarteld en geroosterd worden door de kerkbeulen, om de door mij aan hem meegedeelde kennis aan de weet te komen.

De man bezat dan ook voldoende kennisvermogen en inzicht om waarheid van geloof te kunnen onderscheiden, en dus ook de bedoeling van de strijd die de RK aanging met alles wat haar machtspositie versterkte annex ondermijnde en kende ook alle middelen die ze zich hiervoor toeeigende, tot de dood incluis.
Mondje dicht dus en low profile, zou het devies luiden en Leonardo zou dat persoonlijk zeer ter harte genomen hebben, vermoed ik.
Of dacht u dat alle middeleeuwers ze zo zagen vliegen, als sommigen op dit forum ?

En wat betreft dat verboden medisch onderzoek op ontzielde lichamen: hiervoor zou ik hem een moderne medische encyclopedie voorleggen, zodat de 'schendzonde' van zijn medisch onderzoek zonder enig bezwaar kan worden weggewuift.
Een kleurige uitgave van Korperwelt met van die geconserveerde lichamen, zou ook mooi meegenomen zijn.

Heeft u trouwens enige weet, als zou da Vinci ooit iemand hebben aangegeven bij de kerkelijke macht ?
Ik dus ook niet.

Bij mijn weten is het idd niet bekent dat hij iemand heeft aangegeven.
Wat niet wil zeggen dat het niet gebeurd is.

Langs de andere kant was hij idd een zeer leergierig man.
Hij zou dus idd alles willen weten wat iemand uit onze tijd weet.
Misschien zelfs wel willen komen kijken.

Wat de schendzonde betreft, wel voor sommige mensen bestaat die nu zelfs nog. Dus of je de RKK uit die tijd zomaar kan overtuigen deze op te heffen is een andere vraag.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden