Ooit, lang geleden, toen Jantje nog een echt klein Jantje was, heeft een oude man mij eens gezegd," Jantje, jij wil de apartheid in SA, wel Jantje, ik an je verzekeren dat de dag dat die weg is en de zwarte het er voor het zeggen krijgen, SA verloren is."
En hij ging verder" Afrika, heeft een bloeiende economie gekent, ja de zwarte mensen werden niet altijd mooi en rechtvaardig behandeld, maar ze hadden wel steeds voldoende eten, en ze konden zich betrekkelijk veilig voelen.
Eens er geen Blanken meer zijn, die deze veiligheid en economie bewaken, zullen zij in hun oude gewoontes hervallen en elkaar uitmoorden."
Nu ben ik de oude man aan het worden, en heb ik tegen het volgende kleine Jantje, net het omgekeerde moeten zeggen.
"Als men wil dat de oorlogen en moorden in Afrika stoppen en de economie daar terug opbloeid, zal de blanken man zich er moeten gaan moeien en de regels gaan bepalen."
En mijn hart huilt om zoveel onbegrip en ellende.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=54086
De waarheid is hard, maar de werkelijkheid leerr ons dat dit de enige echte oplossing voor de wereldproblemen is.
Zelfs de USA regering begint dit als de oplossing te zien.