Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich
Na een hele discussie op dit forum met meerdere personen vroeg ik mij toch eens af hoe de mensen hier staan tegenover politiek geweld. Blijkbaar leven hier radikaal-linkse en radikaal-rechtse mensen in de illusie dat zij hun doelen zullen verwezenlijken zonder enige vorm van geweld.
In welke mate mag geweld worden gebruikt als middel om een politiek doel te bereiken?
|
bwa, illusie is veel gezegd. We kunnen de liberaaldemocratie misbruiken om onder datzelfde systeem onderuit te geraken. Anderzijds is daar veel inspanning voor vereist en is het dubbel zo moeilijk bij ons volkske tamzakken waar een gevulde portefuille en een gevulde buik (en een breedbeeld TV en een flatscreen dolby surround homecinema) het enige is wat telt. Ik denk dat een groot deel van westeuropa met dit probleem kampt. Het heet "onverschilligheid".
Elders moedig ik geweld zeker aan; In Tsjetsjenië, Koerdistan, Palestina, Ierland, Corsica, etc zijn er grote delen van de bevolking die niks dan hun ketenen te verliezen hebben (

). Opkomen tegen de onderdrukker en imperialist is dan ook begrijpelijk geweldadig, en zal eerder als oplossing dienen door het op de internationale agenda te plaatsen dan effectief een militaire overwinning te zijn. Hoewel dat laatste ook met eergevoel te maken heeft; veel mensen gaa liever vechtend ten onder dan als slaven de imperialisten te blijven dienen.
nationaal, en solidair!