Los bericht bekijken
Oud 13 maart 2007, 01:12   #38
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Mijn beste Lomeanor, Edina heeft het al proberen uit te leggen, maar ik zal het nog eens herhalen. Dit is elementaire kennis voor elke bachelorstudent pol en soc:
een peiling van 500 mensen kan veel representatiever zijn voor de mening van de hele bevolking dan een peiling van 25000 mensen.
Wat telt is of de groep mensen die worden gepeild een juiste afspiegeling vormen van de bevolking, m.a.w. of ze representatief zijn.

Een internetpeiling op vrijwillige basis (zoals de Stemmenkampioen) is per definitie NIET representatief, en wel om twee redenen.
Ten eerste kunnen enkel mensen met een internetaansluiting deelnemen, wat direct een vertekening geeft.
Ten tweede zullen mensen die geïnteresseerd zijn in politiek meer geneigd zijn om vrijwillig deel te nemen dan mensen die niet zo politiek bewust zijn.

Daarom werd deze peiling door alle Vlaamse wetenschappers afgeschoten, omdat het een slechte peiling was. Sympathie voor de VLD heeft hier niets mee te maken, ik persoonlijk zou het totaal niet erg vinden als de VLD naar 14% zou zakken. Maar daar gaat het niet om, het gaat om wat wetenschappelijk correct is.
Maar je gaat de VLD wel verdedigen in het feit dat ze een democratisch panel als De Stemmenkampioen hebben verboden. Leve de democratie en het verbod op universitaire studiegroepen. Leve de loge en het satansgezicht van de media.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden