Los bericht bekijken
Oud 27 november 2003, 10:13   #10
jeanblanquart
Schepen

Standaard

De multiculturele samenleving is niet te nemen of te laten; ze is een gegeven van zodra de jagers en verzamelaars duizenden jaren geleden begonnen te migreren. Met de moderne communicatiemedia èn transportmiddelen (en de Europese eenmaking) is het multicultureel samenleven alsmaar verhoogd en dat is prima.. Vandaar dat een slogan zoals 'eigen volk' compleet belachelijk is, NIEMAND heeft nog Vlaamse roots (of Waalse, of Italiaanse enzovoorts) want altijd is er wel ergens een Spaanse, Franse, Duitse, Hollandse enzovoortse roots terug te vinden: voor sommigen in een heel recent verleden '1940-1945 of 1914-1918), andere wat verder (rond 1830) en sommigen nog vroeger (14e-19e eeuw)... Dat is één !

Heel iets anders is wanneer bepaalde religies hun fascistische ideologie gebruiken in naam van 'multicultuur' om hun heerschappij trachten te vestigen. Ik heb het inderdaad over de islam aangezien moslims maar al te graag het woord 'racisme 'in de mond nemen, telkens als iemand hen er op wijst dat de westerse samenleving steunt op de Universele Verklaringen van de Rechten van de mens, waarin de discriminatie van vrouwen en van andere volkeren (in dit geval alle niet-islamieten...) NIET door de beugel kan.

Heel wat democratische partijen trappen in die val en verwarren BIJGEVOLG 'multiculturele samenleving' met 'het recht om één godsdienst of ideologie aan alle anderen op te dringen om aldus de democratie te vernietigen'.

Kortom, om dezelfde redenen waarom ik antifascist en antiracist ben, ben ik consequent anti-islam.. Ik wil wel proberen te discussiëren met individuele aanhangers van het Nazisme (Vlaams Blokkers dus !) of kiezers van nazistische partijen (van FNN en Blok dus) of van aanhangers van islamracisme (islamieten) of kiezers ervan (AEL-kiezers dus) maar als zij niet willen inzien dat hun keuze leidt tot de vernietiging van de democratie, is verbod en vervolging van deze personen op basis van hun ideeën en daden wèl te verrechtvaardigen.

vandaar wees consequent, het debat rond multicultureel samenleven is één zaak, het debat rond islamonderwerping een ander.

Fatima BAli, en met haar heel veel islamitische politici, halen de twee doelbewust door elkaar.. En zelfs wanneer ze dit onbewust zouden doen, dan nog is het duidelijk welke verborgen agenda verdedigd wordt: de islamisering van de westerse samenleving, wat al even erg is als de nazificering destijds...

NO PASERAN !

"I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha)
jeanblanquart is offline   Met citaat antwoorden