Los bericht bekijken
Oud 13 maart 2007, 18:45   #68
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Okee, maar is die visie landgebonden? Komt mijn visie overeen met jouw visie, maar verschilt die van de collectieve visie van 'de Vlaming'? Misschien is het meer iets persoonlijks.
Ook dat maar zo bedoel ik het niet.
De Benelux, Groot- of Heel-Nederland heeft een eigen historie in de verschillende landen. Daarbij kan de visie nog wel overeenkomen maar kunnen de motieven verschillen. Voorbeeld: De communautaire problemen in België zijn een sterk motief vanuit vlaamse kant om de Benelux (of een ander samenwerkingsverband) te (her)overwegen. Nu weet ik daar wel iets van maar nooit zoveel als een vlaming/belg. Het lijkt me goed als in de eerste bijeenkomst daar toch aandacht aan wordt besteed, al was het alleen maar om ons, noord-nederlanders, te informeren.
Vanuit Nederland zou een extra motief kunnen zijn het feit dat wij de europese grondwet hebben afgewezen, in tegenstelling tot België, en zodoende weer aansluiting willen zoeken bij een samenwerkend Europa.
Het is niet mijn motief maar het zou toch interessant zijn deze punten te benoemen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden