Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667
Er is gewoon geen enkele correlatie tussen de cijfers. Je kunt even goed een link leggen tussen het inkomen in Polen en hun aantal homosexuelen, want ook het inkomen is daar lager 
|
En dan vergeet je even de verdoemenis die de katholieke kerk toewenst aan elke homoseksueel. (niet elke werkgever die lage lonen betaalt zegt dat homo's des duivels zijn)
En je kan dan nog tegen de uitbuiting van andere volkeren zijn, die is lang geleden gebeurd. En nu hebben we onze verantwoordelijkheid. Dat bedoel ik. Je moet verder kijken dan je eigen grenzen, want anders heeft het in het totaal niks uitgemaakt. Stél dat je erin slaagt je eigen stoep perfect te krijgen, maar die van de rest van de wereld is nog altijd even vuil, dan heeft je ideale wereldje geen enkel nut. Praktisch gezien, dan. Mijn idealen zijn misschien onrealistisch, dat valt nog te bezien. Maar het volksnationalisme is egoïstisch, en dat staat vast.
Citaat:
Als jonge en moderne inwoners van dat land zeggen dat ze geen homosexuelen persoonlijk kennen, dan is dat een objectieve reden.
|
Precies, en dan doet het er niet toe dat als ze zich zouden outen, ze met de vinger gewezen zouden worden ? Of dat de sociale druk dan te groot zou worden ? Erg objectief.
Citaat:
U bent duidelijk degene die bevooroordeeld is. Bent u zelf al in Polen geweest?
|
Ik ben enkel in Polen geweest op vakantie (twee weken), wat je dus niet bepaald een "cultuurbad" kan noemen. Maar ik ken toevalig wel twee Poolse meisjes, die school liepen bij mij. Daar heb ik wel veel van opgestoken, ja.
Citaat:
Ik ben mij niet bekend met de homosexualiteit onder de Indiërs, maar de homosexualiteit bij de Grieken had een totale andere vorm dan de moderne homosexualiteit en is op geen enkel vlak te vergelijken. Bij de oude Grieken ging het namelijk om seksuele daden die losstonden dan het liefdesleven, dat uitsluitend toebehoorde aan het andere geslacht.
|
Denk maar aan de kamasutra, om je een beeld te geven over de Indiërs. En over de homoseksualiteit bij de Oude Grieken, houden wij er toch een andere interpretatie op na: De liefde tussen man en man stond los van het GEZINSleven, niet van het liefdesleven. Heb ik het nu verkeerd voor, of pleit je voor het huwelijk van homo's met hetero's om zo kinderen op te voeden en een nageslacht te hebben, maar dan met mannelijke minnaars ?
Citaat:
Homosexualiteit is een geestesstoornis die in zeer beperkte mate in elke cultuur voorkomt. Enkel in zieke culturen komt homosexualiteit relatief veel voor, specifieke culturele uitzonderingen niet meegeteld. Tot dat laatste behoort bijvoorbeeld de praktijk om mannen te verkrachten om hun mannelijkheid te ontnemen (de vikings) of al eerder vermeldde Griekse homoseksuele activiteiten.
|
Oké, de verkrachtingen vallen niet onder homoseksualiteit. Maar dat van de Oude Grieken heb ik hierboven al uitgelegd. En dit is dan ook meteen de eerste geestesstoornis die cultuurgebonden is... Een ware antropologische vondst.
En Raf kan zichzelf wel verdedigen, denk ik

Ik heb nog veel werk...