Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Belgacom heeft de afgelopen periode 23,75 miljoen aandelen ingekocht... daar is geld voor nodig, natuurlijk..
Belgacom kondigt 1500 afvloeiingen aan voor de komende jaren... dat spaart geld uit natuurlijk...
Gewoon een vaststelling... maar nu komt het...
De overheid is meerderheidsaandeelhouder van Belgacom... en heeft
(1) geld nodig om schulden af te bouwen
(2) geld nodig om de begroting te dichten die al te lek is
Wat stellen we vast?
Belgacom vernietigt de 23,75 aandelen... Hierdoor verkleint het totaal aantal uitstaande aandelen op de markt dus... zonder de controle over Belgacom te verliezen PAARS plots 12 miljoen aandelen verkopen met een geschatte waarde van 380 miljoen euro
.. te gebruiken voor... de schuldafbouw
Vraag: moeten hiervoor 1500 jobs sneuvelen of is dit "toeval"?
Vraag: zou het niet extreem hypocriet zijn om "voor de mensen" dergelijke operatie uit te voeren waarvoor dan 1500 jobs voor sneuvelen? Korte-termijn denken?
Het wordt nog beter:
Plots schrijft Belgacom bovenop z'n interim-dividend van 0,29 euro een dividend uit van 1,6 euro per aandeel (cash dat voor jobbehoud had kunnen gebruikt worden) wat PAARS plots weer 342 miljoen euro oplevert... goed voor... het dichten van de begroting...
Toeval? Ik laat het oordeel aan u over.
Of hoe PAARS een loopje neemt met z'n burgers.
En hoe Belgacom gegijzeld wordt door z'n immorele hoofdaandeelhouder: PAARS.
|
Toch curieus he Vld zou al de overheidsbedrijven van de hand doen,maar van Belgacom blijft de overheid wel de grootste aandeelhouder toch maar af.(Winst!)
Nu weet ik met zekerheid dat de mensen bij Belgacom onderbemand zijn,en alle nieuwe systemen nog bij lange na niet optimaal werken,velen klagen van de overvloed aan werk die men er heeft,maar wat doet men ?
Reeds meer dan 11.000 mensen heeft men doen afvloeien,en met het peterschap(vanaf 54/55 jaarlijks 1 dag minder werken per week)) gaat men nog eens mensen aan de kant schuiven.
Dan nog eens 1500 mensen met hun nieuwe plan.
En ik die dacht dat de overheid het goede voorbeeld moest geven!
Men gaat zolang melken tot de koe leeg is.
Denk ook maar eens aan de 5 miljard euro van hun pensioenfonds dat reeds naar de overheid gegaan is.
Onder de noemer van overname Telindus,en het reeds bestaande skynet,proximus en Belgacom zal men nog maar wat mensen doen afvloeien.
Ik denk dat de volgende regering(hopelijk zonder VLD)nog veel werk en onprettige maatregelen zal moeten nemen,want het potje dat er was in 1999 is reeds lang op.
Dat de Sp.a daar aan meewerkt versta ik niet goed.