Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C
http://www.7sur7.be/hlns/cache/fr/de...nDossierTeaser
Interessant om weten dat wij Belgen sterk geïnteresseerd zijn in de Franse verkiezingen. En dat Vlamingen, zelfs meer dan de rooie Walen, voor Ségo zouden stemmen.
Ik zie zelfs de sossen hier bij ons nog voordeel halen uit een eventuele overwinning van la belle.
Alleszins, mocht Ségo verliezen, dan zouden wij Vlamingen en Belgen dat dus heel spijtig vinden.
|
Als Franstalig heb ik meer interesse voor de Franse verkiezingen dan voor de Belgische verkiezingen. Het is meer levendig, vind ik. Vergelijk de debatten rond de verkiezingen op de Franse TV en de debatten van onze nationale zenders en u hebt zeer vlug begrepen. Hier is het zo monotoon dat het geen "passie" kan brengen. En in Frankrijk voeren ze tenminste politiek. Hier spelen ze meer communautair dan iets anders.
Was ik Fransman zou ik ook voor Ségolène Royal stemmen. Mijn moeder zou voor François Bayrou stemmen. Wat zal de realiteit brengen? De laatste IPSOS peilingen van vaandag in Frankrijk (getoond op het France 2-nieuws) tonen Sarkozy aan de leiding (28%), gevolgd door Royal (25%) en Bayrou (24%). Le Pen staat op de 4de plaats (13%).