Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2007, 07:51   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Thomas, ik ben een astma lijder, en allergisch aan huisstofmijtschijt en ik heb totaal niks nul de botten meer last met deze prachtige dagen.

Dat fijnstof gezever lijkt me meer een "NWO" of een doemscenario waar alleen politici van profiteren.

Effe nadenken. We hebben een ademhalingsysteem dat zeer veel kleine deeltjes vangt in slijm. (adem door je neus mensen, het werkt echt), hetgeen daar door komt moet al echt schadelijk van zichzelf, zoals asbest, wat op moleculair/cellulair niveau een echt mes is per vezel.

Wat stoot een goed onderhouden wagen uit, die een goede verbranding van brandstof heeft. CO2, H2O en een heel klein beetje zwaardere koolwater- en stikstof verbindingen. Het zijn deze die het "fijnstof" moeten vormen. Ik kan je garanderen dat 1 menselijke scheet meer van dit soort rommel veroorzaakt dan 1 moderne wagen over 50 km. OEPS, nu gaan we beperkingen krijgen op de menselijke uitstoot zeker? Of gaat paars nu een schetentax invoeren?

Wat wel een feit is, tegen 90km/u verbruikt een wagen veel minder dan tegen 120 km uur. Minder verbruiken is gewoon minder vervuiling veroorzaken. Voor elke verdubbeling in snelheid, heb je 4 keer meer kracht nodig. Zelfs als de motor 3 keer efficiënter werkt op die hogere krachtseisen, doe je 1/4de winst qua brandstof. Minder verbruiken kloot de paars uiteindelijk erger.
Dat gaan ze niet compenseren met die 3000 boetes van gisteren. Waarvan de helft niet eens betaald word.