Discussie: De grote 9/11 topic
Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2007, 10:11   #2201
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Brein achter 11 september bekent

WASHINGTON - Khaled Cheikh Mohammed, voormalig hoofd van 'het militaire comité van Al Qaeda', heeft erkend het brein te zijn achter de aanslagen van 11 september 2001. Daarbij vielen 3000 doden.
De Pakistaan Khalid Sheikh Mohammed heeft tijdens verhoor op Guantanamo Bay bekend verantwoordelijk te zijn voor de aanslagen van 11 september 2001. "Ik was van A tot Z verantwoordelijk voor de operatie van 11 september", aldus Mohammed. De Al-Qaeda-verdachte Mohammed werd al lange tijd beschouwd als het brein achter de aanslagen op het WTC en het Pentagon van september 2001.

Mohammed heeft tijdens zijn verhoor ook de verantwoordelijkheid opgeëist voor de bomaanslag op het World Trade Center van 1993, waarmee Al-Qaeda eerder niet in verband werd gebracht, de bomaanslagen op Bali van 2002 en de aanslag die in datzelfde jaar werd gepleegd op een hotel in Kenia waar veel Israëliërs verbleven.

Mohammed heeft bij de planning van in totaal 28 aanslagen betrokkenheid bekend. Niet al deze aanslagen zijn daadwerkelijk gepleegd, maar bij de aanslagen die wel ten uitvoer zijn gelegd zijn duizenden doden gevallen.

Daniel Pearl

Het Amerikaanse ministerie van defensie gaf woensdag Mohammeds op schrift gestelde bekentenis vrij. Sommige passages zijn onleesbaar gemaakt, waaronder een waarin hij bekent dat hij Daniel Pearl heeft onthoofd, zo is het persbureau AP gebleken. Pearl, journalist van de Wall Street Journal, werd in januari 2002 in Pakistan ontvoerd en daarna op gruwelijke wijze om het leven gebracht.

Mohammed heeft ook bekend een reeks aanslagen te hebben voorbereid die uiteindelijk niet werden gepleegd. De beoogde doelwitten waren onder andere de Sears Tower in Chicago, het Empire State Building in New York, de beurs van New York, hangbruggen in New York, kerncentrales in de VS, het Panamakanaal, de Big Ben en de luchthaven Heathrow in Londen en Amerikaanse en Israëlische ambassades in Azië en Australië.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.

Laatst gewijzigd door Griffin : 15 maart 2007 om 10:11.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden