Discussie: Benelux-parlement
Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2007, 11:01   #2
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ha die Lombas ! Nodig Mr Tommelein meteen uit om de eerste vergadering van het comité voor een nieuwe "Lage landen/Benelux" na te streven in Baarle Hertog/Nassau uit op 28 april (met gegarandeerd échte "Ollanders").

Nou je programma voor mr. Tommelein is wel wat minimalistisch : ook het Fries en het Letzemburgisch hebben recht op een "officiël" taalstatuut.
Het aspect "taal" is overigens nog van de minste problemen om tot een "Lage Landen/Benelux eenmaking te komen". De uitdaging is echter zeer reeël : als we overtuigd zijn van een ééngemaakt of zeer eng samenwerkend Europa moeten we aan de eg timmeren en een gebied waar het wat "sneller" zou kunnen is .. België, Nederland en Luxemburg...

Waar het interesse voor Europa al op een laag pitje staat is de interesse voor een Beneluxfederatie/ federatieve staat mogelijk gelijk aan nul - ten minste als we de politiciens, politiekers ofhaagse kringen mogen geloven.
Er is een hernieuwd Nederlands Patriottisme, zoals er een Vlaams Pattriotisme is & een heel mager Bruxelles/Belgique gevoel...

Een interessante vraag voor Mr Tommelein is eigenlijk of hij een fusie ziet tussen de diverse "liberalen" in de BNL dus samen met VVD en MR (sorry die van de Luxers ken ik niet, tot mijn schande).

Overigens mr. Tommelein : de Visa en Master kaarten worden door diverse banken en grootwarenhuizen hoe langer hoe meer als echte kredietkaarten verkocht. Het onderscheid tussen de "betaalkaart" en "kredietkaart" functie is
aan het vervagen. de visa Kaart die Citibank aanbiedt is wel degelijk een "kredietkaart" (ze laat toe terugbetalingen in de tijd te spreiden, zelfs bovenop de samenvattende kredieten).