Los bericht bekijken
Oud 15 maart 2007, 15:24   #478
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ronnydecoster Bekijk bericht
Kijk zo bekijkt ik het, we kunnen niet iedereen overtuigen van de waarheid. Maar als we in God willen geloven kan er maar één die de waarheid kan vertellen. Enkel Jehovah God kan mensen het licht doen zien. Jehovah God geeft waarheid aan wie hij wil. Indien de waarheid op objectieve argumenten gebasseerd was, dan zou heel de wereld moeten aanvaarden. Het symteem zit zo in elkaar dat iedereen kan interpreteren en dat in alle bijbelse verbanden slechts één juiste interpretatie de juiste is. Vergelijk het met een doolhof, er zijn vele wegen maar slechts één juiste die naar de uitgang leidt.
Vergelijk het met de miljoenen die in evolutie geloven. Ook hen kan je niet met rationele argumenten overtuigen dat God moet bestaan. De waarheid is voor iedereen anders door zijn eigen wijsheid.

Groet Ronny
Ik weet dat jij graag wil (over) (ge)tuigen. Eigenlijk wil ik dit niet zozeer. Ik zeg wat ik denk dat de waarheid is. Iemand antwoordt en ik repliceer. Wanneer ik voel dat iemand op zijn standpunt blijft wanneer de meeste argumenten zijn uitgewisseld: ok. No deal. Dan beschouw ik de discussie als beëindigd want anders herhaal je toch maar steeds hetzelfde. Dus ik laat iedereen in zijn waarheid, zelfs de mensen die in Sint Antonius geloven. Kan therapeuthisch werken, de gelovige vindt het fijn, het draagt bij tot de levenskwaliteit van de betrokkene, alleen, heeft het nog iets te maken met de kerk van Jezus? Dat is dan mijn vraag.

Laatst gewijzigd door system : 15 maart 2007 om 15:27.
system is offline   Met citaat antwoorden