Bovenbuur schreef:
Citaat:
God is een klootzak. Eest heeft hij ons gemaakt, precies zoals hij wilde. Toen voldeden we toch niet aan de droom, dus heeft hij ons uit het paradijs gekickt en gehoopt dat we onder dreiging van eeuwig branden in de hel wel bereid zouden zijn om naar zijn regels te leven. En alsof dat nog niet genoeg is, gooit hij er nog lekker een paar plagen, rampen en godsdienstoorlogen overheen. En nog smeken mensen om vergeving in plaats van hun rug recht te houden en te zeggen dat wij mensen het zelf ook wel redden. Van mij hoeft hij geen smeekbeden te verwachten, wel een kruisverhoor. Ga ik daarom naar de hel? Dat moet dan maar. Ik ben een levend wezen, geen speeltje, ik heb het recht me tegen misbruik te verzetten.
|
God heeft ons gemaakt naar zijn evenbeeld. Door het eten van de appel begaat de mensheid zonde. Aan de joden gaf God de wet waaraan men zich moest houden.
Echter geen enkel mens is zonder zonde. Mensen zijnen tot het kwade geneigd.
Maar om de mensheid toch te redden offerde hij het bloed van zijn eigen zoon Jezus Christus om ons te redden. Hieruit blijkt de goedheid van God dat ook jij gered kunt worden door eenvoudig te geloven in Jezus als de messias.