Heather Mills tevreden met 43 miljoen euro
Volgens de Britse zondagskrant News of the World hebben Paul McCartney en Heather Mills een akkoord bereikt in hun aanslepende vechtscheiding. De krant citeert bronnen dicht bij McCartney die stellen dat Heather Mills zich tevreden wil stellen met 43 miljoen euro cash en enkele huizen. In ruil zou ze haar eis van volledige voogdij over hun driejarige dochter Beatrice intrekken.
De voorbije twee weken hebben Mills en McCartney, steeds volgens de krant, elkaar uitgebreid in het haar gezeten. Zo zou McCartney tijdens een telefoongesprek gefoeterd hebben: "Ik kan niet wachten op de dag dat ik je gezicht nooit meer hoef te zien". Waarop zij: "Maar je zult nooit van mij verlost zijn". Allusie makend op Mills' deelname aan een Amerikaanse danswedstrijd op tv, zou McCartney ook gezegd hebben dat zijn ex "zal eindigen als een tv-freak zoals Anna Nicole Smith".
1.025 euro per uur huwelijk De krant heeft berekend dat deze regeling neerkomt op 1.025 euro per uur voor het huwelijk dat 1.735 dagen standhield. Maar of de kous hiermee af is, valt te betwijfelen. Een goede vriendin van Mills voorspelt dat de scheidingsregeling Mills de mond niet zal snoeren als het gaat om haar beweringen als zou de voormalige Beatle haar gewelddadig hebben behandeld. "Ik teken geen clausule waarin me het zwijgen wordt opgelegd, want ik wil dat de mensen de waarheid kennen", zou Mills gezegd hebben. Al bij al heeft Mills haar eisen dus moeten bijstellen. Aanvankelijk eiste ze een waanzinnige vijf miljoen euro per jaar "om rond te komen".
De advocaten van McCartney vreesden de voorbije weken nog dat Mills de zaak ten top zou drijven door samen met haar dochter het land te verlaten. Verwacht wordt dat een harde deal tussen beide partijen nog twee weken op zich zal laten wachten. (dm)