Discussie: waarom guy?
Los bericht bekijken
Oud 16 maart 2007, 10:16   #21
Bart Tommelein

Bart Tommelein's schermafbeelding

Standaard

[FONT=Verdana]
Citaat:
[FONT=Verdana]Dus is het paradepaardje van de Guy eigenlijk gebaseerd op wat lucht.[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Hoe durft de vld nog spreken van een begrotingsevenwicht, met trukjes en uitverkoop. Vb: ik smijt mijn geld door ramen en deuren, verkoop mijn huis dat ik dan voor drie maal de prijs moet terug huren, maak de balans en heb een overschot van 100 euro en kom dan vertellen dat ik goed gewerkt heb en mijn financies in evenwicht zijn. Jullie denken dat men de burger alles kan wijs maken. En wat guke ook zegt over belastingsvermindering, de belastingsdruk is GESTEGEN .[/FONT]
[FONT=Times New Roman][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Verdana]Best Bart
de VLD is gebuisd, en uw excuses zijn ondermaats.
Bedankt om het zo duidelijk te laten weten.[/FONT]

[FONT=Verdana]Ik dacht nochtans dat na jaren cvp-bestuur het een verademing zou zijn dat de vld aan het bewind kwam, ik dacht echt dat Guyke het goed meende, helaas werd het een nog grotere ramp.[/FONT]
[FONT=Verdana]Bedankt voor uw antwoord. De begroting van de regering Verhofstadt (federaal) heeft dus een tekort. Acht keer op rij om precies te zijn.

Het is inderdaad zo dat je globaal tot een evenwicht komt, als je bij het tekort van Verhofstadt de overschotten optelt van de regering Leterme, van de regering Picqué, en de overschotten van burgemeester Tobback en schepencollege.

En ja, het Lombard-akkoord heeft meer middelen dan bevoegdheden overgeheveld naar de gewesten en gemeenschappen. Dat akkoord werd door de regering Verhofstadt I doorgedrukt. Daardoor zit de federale regering nu zeer krap bij kas.[/FONT]
[/FONT]

[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]Onder het CVP bewind beschikte de federale regering over veel meer middelen en toch kon ze niet komen tot een begrotingsevenwicht, zelfs niet globaal. Nu heeft de huidige regering enkele hervormingen doorgevoerd waardoor de federale regering over minder middelen beschikt, maar toch hun begrotingsevenwicht trachten te bereiken en daar net niet in slagen. Globaal gezien is er nu wel een begrotingsevenwicht, wat er vroeger zelfs niet was. [/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Door de hervormingen en het voorbeeldige beleid van Vlaams begrotingsminister Van Mechelen (Open Vld) heeft Vlaanderen een groot begrotingsoverschot en zal tegen 2008 zelfs helemaal uit de schulden zijn. Dit zal dan afstralen op de federale regering door via verdere hervormingen meer bevoegdheden naar Vlaanderen over te hevelen (zoals ik al eerder zei), waardoor de federale regering minder lasten zal moeten dragen. Vlaanderen zal gezond zijn wat financiën betreft en zal een evenwicht kunnen houden. De federale regering zal door minder lasten gemakkelijker aan haar begrotingsevenwicht geraken.[/FONT]